• ул. Славянска 9, гр. София
  • Пон - Пет 9:00 - 18:00
  • +359 886 975 008

Задължителните стъпки при започване на нов бизнес и регистрация на фирма

  1. Счетоводна фирма Contract.bg
  2. Блог
  3. Задължителните стъпки при започване на нов бизнес и регистрация на фирма
Задължителните стъпки при започване на нов бизнес и регистрация на фирма

Имате чудесна идея за започване на бизнес? Ако имате и смелостта да направите тази важна стъпка ви остана само да си набавите нужните знания относно започването на бизнес и регистрацията на фирма.

Мисията на Contract.bg е да помага на малкия и среден бизнес във воденето на счетоводството, с което да допринесе за сбъдването на вашите мечти.

В тази статия ще ви разкажем накратко кои са задължителните стъпки при регистрация на фирма.

1. Избор на правна форма на бизнеса

Навярно сте запознати, че има няколко правни форми на бизнеса. При регистрацията на фирма трябва да изберете една от тях, която да определи кои са отговорните за бизнеса лица. Правната форма определя и данъчното облагане на фирмата.

За малкия и среден бизнес е най-подходящо да изберете ЕТ или ООД.

ЕТ е съкращение на едноличен търговец и е предпочитана правна форма поради ниските разноски по учредяване, липса на законово изискване за капитал и опростена форма на данъчно облагане.

ООД – дружество с ограничена отговорност е най-често използваната правна форма за бизнес в България. При нея отговорността на съдружниците е ограничена до размера на капитала.

2. Избор на име на фирмата

Съветваме ви да изберете подходящо име на вашия бизнес, което да описва дейността му. Името трябва да бъде уникално и да отговаря на правните изисквания.

Най-добре, след като изберете име, да проверите дали то е свободно за използване в Търговския регистър.

Ако използвате вече вписано в Търговския регистър име, може да имате сериозни правни проблеми.

3. Регистрация в Търговския регистър

Това е стъпката, която изисква подготовка на най-много документи. В зависимост от избора на правна форма на фирмата трябва да подготвите определени документи, сред които бележка за внесен капитал, съгласие за приемане на управление и образец от подписа.

Най-важният сред документите е заявление по образец А4, който може да изтеглите от сайта на Търговския регистър.

4. Организиране на счетоводството

Всяка активна фирма трябва да отчита своите приходи и разходи и да плаща данъци. Всички отчитания и плащания се извършват от счетоводството.

Ние ви съветваме да се доверите на професионална счетоводна къща, където специалистите са запознати с всички законови изисквания и срокове.

5. Регистрация по ДДС

Има два вида регистрация по ДДС – доброволна и задължителна. Задължителна е регистрацията по ДДС за фирми с оборот над 50 000 лв в рамките на последните 12 месеца.

Доброволна е регистрацията за бизнеси, които нямат оборот от 50 000 лв, но има други обстоятелства, които налагат регистрацията по ДДС.

При още възникнали въпроси относно стъпките при стартиране на бизнес и регистрация на фирма, може да се обърнете към Contract.bg.

Оценете:
4.68 103