
Персоналът има важна роля за успеха на вашия бизнес. За това е много важно как подбирате и управлявате вашите служители. Има много материали изписани за HR практики и ние подкрепяме тезата, че всеки собственик на бизнес трябва да притежава добри умения в тази сфера.
Ние ще ви предоставим няколко съвета относно управлението на персонала, които обхващат нашата сфера на дейност – счетоводството. Създаването на счетоводен екип, който ефективно да изпълнява задачите си е ключов фактор за развитието на малкия, средния и големия бизнес.
Как се изгражда на ефективен счетоводен екип
С разритването на бизнеса идва и нуждата от сформиране на по-голям екип. Счетоводните служители са задължителни за всяка фирма, защото управлението на пасивите и активите е от важно значение за съществуването на бизнеса.
Точно тази ценна роля на счетоводителите изисква внимателното им подбиране. Преди да започнете подбора на кадри разпишете на един лист как изглежда вашият перфектен служител. Трябва да включите както професионални квалификации така и лични качества.
Имайте в предвид, че счетоводството е обширна сфера. За сформирането на подходящ екип трябва да намерите специалисти, които са компетентни в областите на счетоводството, които засягат вашия бизнес. Направете списък какви специалисти ви трябват.
Според нуждите на фирмата може да разпишете няколко длъжностни характеристики, които да дават ясна представа за задълженията на конкретните позиции. Така всеки един от служители ще е запознат със своите задължения.
След като подберете подходящите кандидати за позициите, трябва да ги запознаете с вашия бизнес и спецификите му. Разкажете им повече за историята на фирмата, как ви е дошла идеята за създаването ѝ. Това ще направи новите служители по-свързани с вашия бизнес още от самото начало.
Как правилно да управлявате персонала си
Правилното управление на персонала включва задаването на подходящи за всеки задачи и инструкции към тях.
Счетоводството е сфера, в която се следват установени закони и правила, но това не означава, че вашите служители няма да се нуждаят от инструкции. В началото докато се запознават с бизнеса, счетоводителите се нуждаят от подробна информация, която включва предишни отчети.
Старайте се да давате градивна обратна връзка към вашите служители. Може да определите един ден от седмицата, в който за 30 минути да изказвате обратна връзка за свършената работа. По този начин служителите ще очакват да получат добри коментари и ще влагат повече старание в работата си.
Не на последно място осигурете поле за развитие на вашия персонал. Това означава предоставянето на обучения или друга форма, с които служителите могат да надградят своите знания и умения, които да вложат в развитието на вашия бизнес.