
За една държава е ценно да успява да събира Годишните финансови отчети (ГФО) от всяка законно регистрирана фирма на нейна територия.
Това важи особено много за по-изявените производители и бизнеси в обслужващия сектор, които държат най-голям пазарен дял в страната.
Днес, сред редовете на този текст, част от блога, създаден от професионалисти за професионалисти в сайта на Contract.bg, ще разберете как да изготвите и да подадете своя годишен финансов отчет.
Той трябва да съдържа уникалните данни на вашата фирма, но това е само една изключително малка част от целия процес.
Цялостно изготвяне на този документ отнема време и трябва да се направи професионално, така че следвайте тези ценни и професионални съвети, за да стигнете до самия финал на това счетоводно приключение. Днес ще се научите как да правите ГФО.
Не всичко опира само до лист хартия (Набавяне на ГФО)
За да изготвите своя финансов отчет, вие трябва да се сдобиете със заявление за обявяване на годишни финансови отчети, който се води Г2.
Важно е да знаете, че можете да го изтеглите от страницата в Интернет на Търговския регистър – нещо, което доста ще ви улесни в процеса.
Реално, с това завършва първата ви стъпка и можете да отвърнете поглед към следващата точка, сочеща документите, които ви трябват за подаване на ГФО.
Вътре ще намерите и част, която обяснява данните и местата, на които трябва да бъдат попълнени те.
Не всичко опира до лист хартия (Попълване и подаване)
След като вече имате изтеглена официалната форма на ГФО и сте я разпечатали на хартиен носител, вие трябва да съберете и останалите необходими документи – протокол от решение на управляващия орган. Спокойно, това само звучи сложно.
Всъщност, просто трябва да се организира едно общо събрание на съдружниците и да се съберат подписи върху официалната бланка на протокола.
При фирмите от вида ЕТ или в ситуации, когато фирмата разполага се води от едноличен собственик, то тогава такъв протокол не е необходим.
Следващият документ, който ви е необходим, е Декларация относно истинността на заявените за вписване обстоятелства по Закона за търговския регистър (ЗТР). Тази въпросна декларация трябва да е подписана от заявителя.
Документът, който следва, е свързан със заплащане на задължителна такса за публикуване на ГФО. В момента, всички биват таксувани с 40 лв. за хартиена форма, подадена в офисите на Агенция по вписванията.
Имайте предвид, че ако решите да извършите тази операция по Интернет, то тогава ще се радвате на такса в размер само на 20 лв.
Същинското подаване на ГФО по Интернет
Изпращането на ГФО и останалите документи по електронен път ще ви донесе отстъпка от 50%, но търговецът трябва да има електронен действащ подпис.
Без такъв той не може да подписва написаното и това да превръща листите в документи.
Друг огромен плюс на подаването на годишен отчет по електронен път е това, че реално документът може да бъде подаден и от съставителите, като в това число влиза изрично упълномощени счетоводител, както и адвокат, разполагащ с официален електронен подпис.
В заключение
В сайта на Contract.bg можете да намерите професионални счетоводни услуги, които да доведат до така желаната и често липсващата финансова стабилност на вашия бизнес.